De ce se tureaza motorul la relanti la drujba? Cauze si solutii

  • De ce se tureaza motorul la relanti la drujba? Cauze si solutii

Data adaugarii: 19-02-2025

Te-ai confruntat vreodata cu problema drujbei care se tureaza singura la relanti? Daca da, nu esti singurul! Multi utilizatori se intreaba de ce se tureaza motorul la relanti la drujba si cum pot rezolva aceasta problema. Functionarea corecta a drujbei la relanti este esentiala pentru siguranta, performanta, dar si pentru durabilitatea motorului. Daca turatia este prea mare sau fluctuanta, pot aparea uzuri premature, consum ridicat de combustibil si chiar riscuri de accidentare. In acest articol, vom analiza cauzele principale si solutiile potrivite pentru a remedia aceasta problema.

De ce se tureaza motorul la relanti la drujba: Top Cauze

1. Reglaj incorect al carburatorului

Carburatorul este de cele mai multe ori cauza unor turatii anormale la relanti. Acesta controleaza amestecul de aer si combustibil, iar reglajele incorecte pot duce la o turatie prea mare sau instabila.

Cum afecteaza suruburile L si H turatia motorului?

Surubul L (Low) controleaza amestecul la turatie joasa, iar surubul H (High) regleaza turatia la acceleratie maxima. Daca aceste suruburi nu sunt setate corect, motorul poate primi prea mult aer sau combustibil, ceea ce duce la turatii neregulate.

Semne ca reglajul carburatorului este gresit:

• Relanti prea mare sau prea scazut;

• Motor care se opreste singur;

• Motor care se tureaza singur fara sa fie atinsa acceleratia.

Solutie:

Pentru a regla carburatorul, intoarce usor surubul L pana cand motorul functioneaza lin la relanti. Daca nu esti sigur, consulta manualul drujbei sau mergi la un specialist. Aici ai un ghid pentru reglaj carburator drujba, pas cu pas. 

2. Filtru de aer murdar sau infundat

Un filtru de aer murdar poate restrictiona fluxul de aer catre motor, determinand amestecul sa devina prea bogat in combustibil. Astfel, se creste turatia la relanti. 

Cum influenteaza filtrul de aer functionarea motorului?

Un filtru infundat reduce oxigenul din amestecul de combustie, fortand motorul sa lucreze mai greu si sa se tureze neregulat.

Solutie:

Verifica filtrul de aer periodic si curata-l sau inlocuieste-l daca este necesar. Scoate filtrul si curata-l bine. Daca este prea uzat, inlocuieste-l.

3. Probleme la sistemul de alimentare cu combustibil

Un sistem de alimentare defect poate duce la oscilatii ale turatiei motorului.

Conducte de combustibil crapate sau infundate:

Daca furtunele sunt vechi sau deteriorate, pot aparea pierderi de combustibil sau admisie de aer fals.

Defectiuni ale pompei de amorsare:

O pompa de amorsare defecta nu poate trimite suficient combustibil catre carburator, ceea ce poate determina fluctuatii ale turatiei.

Solutie:

Verifica si inlocuieste conductele sau pompa de amorsare daca sunt defecte.

4. Garnituri si simeringuri uzate

Daca garniturile si simeringurile sunt uzate, motorul poate trage aer fals, ceea ce afecteaza turatia la relanti.


Cum pot permite patrunderea aerului fals si afecta relantiul?

Daca simeringurile sunt crapate sau garniturile dintre carburator si cilindru sunt deteriorate, amestecul aer-combustibil nu va fi corect.

Solutie:

Inlocuieste garniturile sau simeringurile daca sunt crapate sau deteriorate.

Intretinerea preventiva a drujbei 

Pentru a evita ca drujba sa aiba probleme cu turatia motorului la relanti, este esentiala o intretinere regulata.

Verificari periodice recomandate:

  • Curatarea carburatorului;
  • Verificarea filtrelor de aer si combustibil;
  • Inspectarea conductelor si garniturilor.

Importanta folosirii combustibilului si uleiului de calitate

Utilizeaza doar combustibil curat si ulei recomandat de producator pentru a preveni depunerile in carburator si sistemul de alimentare.

Fa intretinerea preventiva conform recomandarilor producatorului si depoziteaza drujba intr-un loc uscat si curat.

Concluzie

In concluzie, daca te intrebi de ce se tureaza motorul la relanti la drujba, principalele cauze pot fi un carburator nereglat corespunzator, un filtru de aer murdar, probleme la sistemul de alimentare ori chiar garnituri uzate. Solutia este sa verifici fiecare dintre aceste componente si sa le cureti sau inlocuiesti la nevoie. O intretinere regulata te poate scuti de multe probleme si va prelungi viata a drujbei.

+
-
Adauga in cos Adauga
+
-
Adauga in cos Adauga
+
-
Adauga in cos Adauga
+
-
Adauga in cos Adauga
+
-
Adauga in cos Adauga
+
-
Adauga in cos Adauga

Iti recomandam sa citesti si:

Drujba se opreste cand accelerez - Cauze si Solutii

Identificarea rapida a cauzei pentru care drujba se opreste la accelerare este esentiala. Afla din acest articol de ce drujba se opreste la accelerare si ce solutii exista pentru aceasta problema. 

Reglaj carburator drujba - Cum se face si de ce e important

Reglajul carburatorului afectează consumul de combustibil, turatiile si functionarea motorului. Afla din acest articol de ce are nevoie carburatorul de reglaj si cum se face corect un reglaj carburator drujba!

De ce se invarte lantul la drujba la relanti? Cauze si solutii rapide

Te intrebi de ce se invarte lantul la drujba la relanti? Aceasta intrebare are mai multe raspunsuri - in acest articol vom analiza cele mai comune cauze pentru care lantul nu se opreste cand drujba este la relanti. 

close
OK
close
OK
close
Solicita alerta
close
Adauga un cod de reducere
OK

Acest website foloseste cookie-uri proprii si de la terti pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna. Detalii despre cookie-uri si acceptarea acestora aici.